FAQs

Q?

Hoe werkt het Kyalin-dieet?

A.

Een belangrijke basisregel binnen het eiwitdieet is het beperken van koolhydraten (suikers) en vetten. Op deze manier dwingen we je lichaam om zijn energie elders uit te halen. In eerste instantie kiest ons lichaam dan voor de afbraak van spieren. Maar die worden beschermd door de toevoer van extra eiwitten. Gevolg: de enige overblijvende optie is de verbranding van je vetmassa!

Let op! Om gewichtsbehoud te garanderen is het belangrijk dat je al de programma’s doorloopt. De laatste fase is ‘gezonde voeding’, geen dieet maar een levenswijze. Structuur in je voeding is belangrijk alsook het maken van gezonde keuzen. Vergeet niet: alles mag, maar met mate.

Q?

Mag ik een groente eten die niet op mijn lijst staat?

A.

Eén duidelijke regel: staat het niet op de lijst dan is het niet toegestaan. De groentenlijst werd samengesteld op basis van het aantal koolhydraten per 100g. Hoe strikter we ons dieet toepassen, hoe beter en sneller we resultaat bekomen!

Q?

Moet ik 2x groenten eten per dag?

A.

Het streefdoel van het dieet is gewichtsbehoud door het naleven van een gezonde voeding! Maak er een gewoonte van om 2x per dag groenten te eten. Die voorzien ons lichaam van vitaminen en mineralen en bevatten vaak heilzame eigenschappen. Wist je dat koolsoorten (bloemkool, broccoli,..) méér calcium bevatten dan melk?

Q?

Waarom moet ik 2L water drinken? Mag ik het water van de shakes meetellen?

A.

Het is belangrijk om water te drinken om de nieren niet te overbelasten. Bovendien is dit een eerste stap naar een gezonde voeding én stilt het de honger. Water drinken heeft een positieve invloed op ons energiepijl en (voor de vrouwen) op de cellulitis. Het water van de shakes mag je niet meetellen!

TIP: Vind je dat water geen smaak heeft? Neem als extra eiwitportie een koude drank in je waterfles. Dit geeft een smaakje.

Q?

Is het strikt dieet (afslankfase) geschikt voor minderjarigen?

A.

Het strikte dieet is niet geschikt voor kinderen/jongeren onder de 18 jaar.

Q?

Ik geef nog borstvoeding, mag ik het dieet volgen?

A.

Neen, het dieet is niet geschikt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. Op dit ogenblik heeft u nood aan een gezonde voeding, een dieet is niet aan de orde.

Q?

Zijn kouwgom of muntjes toegelaten?

A.

Ga zeker en vast voor suikervrije kauwgom of muntjes! Kies ook steeds voor muntsmaken en beperk toch het gebruik ervan.

Q?

Mag ik zelfgemaakte soep drinken tijdens het Kyalin dieet?

A.

Je mag ½ l zelfgemaakte soep drinken per dag. Wanneer je soep maakt van de groenten à volonté zal je minder koolhydraten consumeren dan bij het eten van bv tomatensoep.

Q?

Is het gebruik van mayonaise toegelaten tijdens het Kyalin dieet?

A.

Mayonaise is rijk aan zowel suikers als vetten. Laat je niet vangen door het gebruik van de term ‘Light’ door sommige merken.

Je kunt eveneens kiezen voor de sauzen van Remia te verkrijgen bij je Kyalin-coach :

Mayolijn : 1 soeplepel per dag (ter vervanging van een soeplepel olijfolie)

Dressing honing mosterd : 1 soeplepel per dag (ter vervanging van een soeplepel olijfolie)

Dressing salata : 3 soeplepels per dag (ter vervanging van een soeplepel olijfolie)

Q?

Wat is het effect van polyolen?

A.

Polyolen zijn vervangsuikers die in sommige producten aanwezig zijn (cookies, delizia, repen 40g). Wanneer je merkt dat consumptie van deze producten aanleiding geven tot darmproblemen (winderigheid, darmklachten), dan beperk je deze best tot max. 3x per week.

Q?

Hoe kan ik nog sneller afvallen of betere resultaten behalen?

A.

Je coach zal je vertellen welke producten je maar 1x per dag mag eten of vanaf welke fase sommige producten bestemd zijn.

Betere resultaten kun je verkrijgen door in de strikte fasen te kiezen voor de producten laag in koolhydraten (poederzakjes). Eenmaal in fase 2, kun je overstappen naar een reep of een wafeltje.

De kleurencodes van de Kyalin-producten kun je downloaden op de site.

Q?

Waarom mag ik slechts 1 reep of pakje wafels eten per dag?

A.

Ook hier houden we rekening met het aantal koolhydraten die deze producten bevatten. Wanneer je 2 repen per dag eet of op dezelfde dag een reep en een wafel, is het mogelijk dat je teveel suikers opneemt. En let op: één dag te veel suikers opnemen betekent dat je gewicht drie dagen lang stabiel blijft! Bovendien leren we tijdens het Kyalin-dieet ook gezondere voedingsgewoontes aan te nemen en gezonde keuzes te maken.

Q?

Waarom mag ik geen zetmeelproducten eten tijdens het dieet?

A.

Zetmeelhoudende producten zijn rijk aan koolhydraten. Gezien we de dagelijkse consumptie hiervan willen beperken worden ze slechts stapsgewijs geïntroduceerd in het dieet. Vanaf de reïntroductiefase mag je reeds 30g brood eten als ontbijt.

Q?

Waarom mag ik geen fruit eten tijdens de afslankfase?

A.

Fruit bevat erg veel koolhydraten en die moeten tijdens de afslankfase vermeden worden. Vanaf de reïntroductiefase mag je de minst koolhydraatrijke fruitsoorten eten. In een gezonde voeding is terug alle fruit toegelaten.

Q?

Ik heb eigenlijk niet zo een honger. Moet ik alle eiwitporties opeten?

A.

JA! De eiwitporties zijn essentieel om voldoende eiwitten aan te leveren. Deze zijn nodig om je spieren tegen afbraak te beschermen. Mannen hebben meer spiermassa dan vrouwen, zij hebben dan ook nood aan een extra portie.

Q?

Welke voedingssuplementen moet ik nemen tijdens het dieet?

A.

Vanuit Kyalin raden we aan 3 supplementen bij het dieet in te nemen :

Smart Vitamines : vitaminencomplex om eventuele tekorten tijdens het dieet op te vangen. VERPLICHT gedurende alle programma’s.

Gebruik : 1 tablet per dag (’s morgens).

Smart Detox: Anti-oxidant en detox in één tablet. VERPLICHT gedurende alle programma’s.

Gebruik : 1 tablet per dag (’s avonds).

Bio CMP® : complex van kalium, calcium en magnesium. Te nemen zolang fruit niet op het programma staat (2B).

Gebruik : 2 capsules per dag (’s morgens)

Q?

Intake en contra-indicaties?

A.

Wanneer u start met het Kyalin-dieet zal de Kyalin-coach samen met u het intakeformulier overlopen. Op deze manier krijgt de coach een algemeen beeld omtrent je leef- en eetgewoonten.

De contra-indicaties voor het volgen van het Kyalin dieet zijn :

Absolute contra-indicaties:

  • Ernstige lever- en nierinsufficiëntie (nierfalen)
  • Recent hartinfarct, hartritmestoornissen
  • Diabetes type 1
  • Hypokaliëmie
  • Zwangerschap en borstvoeding
  • Hyperuricemie en jicht (niet behandeld)
  • Psychologische stoornissen (evaluatie)
  • BMI onder 18.5 (ondergewicht)

Relatieve contra-indicaties:

  • Diabetes type 2 met medicatie
  • Kanker, CVA
  • Syndroom van Gilbert (geelzucht)

Als je allergieën of intoleranties hebt aan bijvoorbeeld melk,lactose, gluten, ei of tarwe, meld dat dan zeker aan je coach! Zo kan je dieet aangepast worden.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten